Pindakaas-banaan-chocoladehavermoutmuffins (suikervrij, vegan)

Het is weer eens tijd voor een lekker ontbijt. (Haha dat rijmt) maar nu even serieus, het is echt lekker. Toch bevatten deze muffins geen suiker en zijn ze geschikt voor bij het ontbijt. Als ik ze eet doen ze me altijd een beetje aan brownies denken. De banaan en de pindakaas maken de muffin namelijk lekker fluffy en smeuïg.  De laatste keer maakte ik de muffins met rauw cacaopoeder, toen waren ze nog lekkerder. Rauw cacaopoeder is cacaopoeder waar niet aan is toegevoegd (conserveermiddelen etc.) ook zijn de cacaobonen waar mee het gemaakt wordt niet gebrand. Hierdoor behoud de cacao meer van zijn gezonde voedingsstoffen en smaakt het minder bitter. Helaas is het wel veel duurder dan normale cacao, maar dat zijn de meeste gezondere opties. Maar goed, hier komt het recept ik hoop dat het bevalt. Deze hoeveelheid geeft 5 à 6 muffins, als ontbijt at ik er twee, je kan ze natuurlijk ook als stevig tussendoortje nemen.

ingrediënten voor 5 à 6 muffins

  • 100 gram havervlokken
  • 160 ml (plantaardige) melk
  • 1 banaan
  • 2 flinke eetlepels (Zelfgemaakte) pindakaas*
  • 1 eetlepel (rauw) cacaopoeder
  • 1 theelepel bakpoeder
Geef een reactie

