Review: nutbreak (molenaartje)

Suikervrij eten is niet makkelijk : het zit overal in. De voedselindrustrie bekommert zich helemaal niet om het welzijn van hun consument. E-nummers, geraffineerde suikers en ongezonde vetten worden in de juiste verhouding bij elkaar gegooid zodat we er geen genoeg van kunnen krijgen. Gelukkig komen er steeds meer bedrijven die beter leten op wat ze hun consument voorschotelen. Ze produceren eerlijke producten zonder onnodige toevoegingen en bewerkingen. Maar hoe kun je tussen al die troep deze producten er uit halen? Daar zal ik een handje bij helpen. Ik voor jullie  zoveel mogelijk van deze producten verzamelen, testen en beoordelen. Bring it on!

Koekjes, ik nam ze mee naar school en at ze bij de thee. Natuurlijk kan je zelf heerlijke suikervrije koekjes maken maar daar heb je niet altijd tijd voor. Een kant en klaar suikervrij koekje is dan ook geen overbodige luxe. Mijn moeder probeert al sinds ik suikervrij eet dingen te zoeken zonder suiker om mij cadeau te geven. Soms met succes maar helaas ook vaak zonder succes, suiker heeft veel schuilnamen. Een week of drie geleden kwam ze dus met een notenreep die ze had gevonden bij de natuurwinkel, alleen gezoet met honing. Het heette nutbreak en was van het merk molenaartje.  Molenaartje bleek veel biologisch, onbewerkte producten te verkopen. Ze gebruiken voornamelijk graanstropen om hun koekjes etc. te zoeten. Hier mee moet je wel oppassen, niet alle graanstropen zijn even oké. Lees de ingrediënenlijst goed en google desnoods eerst de ingrediënten voor je de koekjes koop. Bepaal zelf of je ze neemt of niet. Koekjes zou ik persoonlijk niet te vaak eten en zeker niet als ze niet zelfgemaakt zijn.  Fruit, groenten, noten enzo blijven toch een beter keus. Maar voor een keertje kan het wel lekker zijn. 🙂DSCF0027

De smaak: de smaak doet me denken aan de honing-sesamrepen van zonnatura die ik vroeger altijd at. Ik vind het dus een aangename smaak,  lekker zoet een beetje karamel-achtig. Persoonlijk vind ik de combi amandel en honing erg lekker.Hoewel ik de repen er heel plakkerig uit vond zien valt het eigenlijk best mee. Dat is mooi want als alles op je tanden blijft plakken is dat niet fijn. Kortom is het dus een lekkere reep.

Ingrediënten: pinda (38%), honing (20%), amandelen (16%), pompoenpitten (13%), rozijnen (13%)

Waar te koop: bij de natuurwinkels, ik kan niet met zekerheid zeggen dat elke winkel het heeft (denk het niet) maar er zullen vast wel andere producten van molenaartje zijn het is namelijk een bekend merk. De prijs was 1,99 euro voor 3 repen wat op zich redelijk is voor aangezien alle ingrediënten biologisch zijn.

voordelen: DSCF0026

  • handig om mee te nemen
  • bevat noten en dus veel gezonde vetten

nadelen:

  • bevat vrij veel honing, maar dat kan wel voor een keertje

Van welke producten zouden jullie een review willen?

Geef een reactie

